DEBAT:

Hotlinen er knap så hot

Af Michael Hemming Nielsen, Enhedslisten, Gribskov Byråd

Af Michael Hemming Nielsen, Enhedslisten, Gribskov Byråd



Efter de meget sørgelige sager med mangelfuld pleje i Gribskov Kommune, der kan have medført tidlig død af flere ældre, gik borgmesteren i pressen med besked om at “nu sker der noget”.
Straks skulle der oprettes en hotline, hvor ældre og familie til ældre kunne ringe, hvis de oplevede svigt i hjemmeplejen. Men hotlinen er knap så hot …
På kommunens hjemmeside kan man læse: “Hotline for ældre og pårørende, omkring sygeplejeydelser i Gribskov Kommune. RING 7249 6000 i åbningstiden, alle hverdage.”
Man har altid kunnet ringe til kommunen i åbningstiden. Det eneste nye er, at man nu vil gøre, hvad man altid burde have gjort, når nogen ringede med spørgsmål eller klager: Nemlig undersøge sagen.
Hvad gør man, hvis ens mor ikke får den lovede pleje en fredag aften? Ringer mellem kl. 10 og kl. 14 mandag! Men vent til efter kl. 11, for der er mange opkald den første time, står der på hjemmesiden.
Er det fredag d. 22. december, så kan du først ringe tirsdag d. 2. januar.
Det er ikke, hvad jeg forstår ved en hotline.
Vi kan behandle vore ældre bedre, hvis vi vil. Det vil vi i Enhedslisten!

Publiceret 01 August 2017 09:00

Ugeposten Gribskov nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Ugeposten Gribskov
SENESTE TV